Toodete pikem ooteaeg

Meie bränd sai selle aasta emadepäeval kahe aastaseks. Selle aja jooksul on meie klientide arv järk-järgult kasvanud. Kuni kevadeni jõudsime väga suure osa tellimusi täita siiski nii nagu oma müügitingimustes kirjeldasime: 3-5 päeva jooksul.  Harvadel juhtudel, kui kanga saabumine hilines vms, siis väljastasime kaupa ka hiljem.

Kevadise uue kollektsiooni ning Jussikese erikollektsiooni vastu on olnud aga nii suur huvi, et meie ooteaeg on pikenenud. Vahepeal oli see isegi ligi kaks nädalat. Kliendina on ilmselt ikka üsna tüütu oodata kaupa paar nädalat, seda enam, et näiteks pisikesed beebid kasvavad esimestel kuudel nii kiiresti, et paari nädala pärast võib tellitud toode juba väiksekski jääda.

Seetõttu ostsustasingi kirjeldada, kuidas me oma tootmist planeerime ja mis täpsemalt pärast tellimuse esitamist toimub ning lõppude lõpuks – miks ootama peab???

Praeguses kiires ja tarbimisele suunatud maailmas oleme me harjunud sellega, et soovitud asja saab e-poest tellides kätte järgmisel või ülejärgmisel päeval. See aga tähendab, et järelikult peavad need asjad kõik laos olemas olema. Mis omakorda tähendab, et neid on laos varuks mitmeid, sest kunagi ei tea, millal ja kas keegi toodet tahab. See aga viib ületootmiseni, sest kõiki neid igaks juhuks valmis toodetud ja erinevatesse ladudesse varutud tooteid kindlasti ära ei osteta. Seda näeme isegi meie – teatud suurusnumbreid riideid müüme me väga palju, kuid osa numbrid jäävad lattu seisma.

Seetõttu ei ole me kunagi võtnud südameasjaks pidada väga suuri varusid, vastupidi – hoida laos võimalikult vähe tooteid. Tellimuse saamisel me vaatame esmalt, mis meil laos olemas on ning õmbleme seejärel puuduvad tooted kiiresti juurde. Võimalusel täidame ka sarnase tootega uuesti laoseisu ära. Aga kevadise huvi suurenemsega müüsime kiiresti lihtsalt oma lao tühjaks ja lisatellimuste tõttu ei jõuagi me praegu uusi tooteid lattu juurde teha.

Õnneks praegu on meie ooteaeg umbes nädala juures ja ma loodan, et see tundub meie klientidele mõistlik. Tuleb arvestada, et tegemist ei ole meeletu masstootmisega, nagu kiirmoe kettide puhul, kus tooteid toodetakse tuhandetes ja samasugustes numbrites jääb seal ka hooaja lõpuks tooteid lihtsalt müümata. Meie eesmärk on toota eetiliselt ja keskkonnasõbralikult ning nädala-paari pikkune ooteaeg on minu hinnangul küll midagi, millega leppida suudaksime.

Meie tootmise puhul on tegemist lausa väikestviisi rätsepatööga – väga palju asju valmistamegi spetsiaalselt kliendile. Võtame vastu ka tellimusi, kus toode on erilahendusega – pikem, lühem, teist värvi, mõnikord ka pisut teise lahendusega.

Ettevõtte kasvades loomulikult planeerimise siiski populaarsemaid suurusnumbreid ja mudeleid rohkem lattu toota, et ooteaega mitte liiga piaks venitada. See eeldab juba tootmise ümberkujundamist, millega saab minna edasi järk järgult. Seni aga täname kõiki oma kliente mõistlikkuse ja kannatlikkuse eest. Meie tooteid ostes toetate eetilist ja keskkonnasõbralikku tootmist!

Lugupidamisega

Evelyn Müürsepp

kahe lapse ema ja Helg tegevjuht

Jaga seda postitust!

Evelyn on Helg kaubamärgi looja ja tegevjuht.

0 Kommentaari

Lisa Kommentaar

Teie e-posti aadressi ei avaldata.