Mind ajendas seda postitust kirjutama ühe kliendi küsimus, et kas me musta reede kampaaniaga siis kaasa ei lähegi ja allahindlusi ei tee. Ega küsimuses pole midagi halba. Mina kliendina tahan ka ikka ju asju odavamalt saada. Kui ma ettevõtlusega ei tegelenud, siis ma muidugi ei tulnud selle pealegi, et ettevõtjatel pole ehk ruumigi eriti allahindluseid teha, sest toodete omahind võib olla nii kallis.
Igasuguseid ostufestivale ja allahindluskampaaniaid on nii palju, et Eesti tootja tõesti ei jõua nendes kõikides osaleda. Näiteks novembris on nii e-esmaspäev kui ka must reede, viimase puhul teevad osa ettevõtjaid pakkumisi lausa terve nädal. Seda saavad lubada vaid need, kes toovad oma kauba Aasiast või siis on tõesti juba Eesti mõistes suuremad/ekslusiivsemad tootjad, ehk nende kogused on juba nii suured, et neil on võimalik toote omahind odavamaks saada.
Ostukampaaniad tekitavad tegelikult kliendile petliku mulje, nagu tooted oleks muidu nii odavad, aga ettevõtja kruvib neile 100% kasumit otsa. Noh, eks mõnes valdkonnas saab seda teha, kuid kahjuks ei ole minul võimalik küll emmede ja beebiriietele selliseid juurdehindlusi panna. Kui ma teen tootele 20% allahindlust, on see minu jaoks juba suur asi, sest Eestis tootmine on paratamatult kallis.
Mu ettevõte on juba kolm aastat vana kuid siiani ma mõtlen ikkagi päris tihti, et kas sellel, mida ma teen on ikka mõtet. Ja mitte sellepärast, et mulle ei meeldiks see mida ma teen, mulle väga meeldib. Ma tahan, et eesti lapseootel naised, emmed ja lapsed saaksid kvaliteetseid riideid normaalse hinnaga.
Aga ma elan maksupäevast maksupäevani. Töötajate palgad, riigi maksud, arved, töötajate palgad, riigi maksud jne. Ja siis küsivad kliendid, et noh, kas siis musta reede kampaaniaga ei lähegi kaasa:) Hea meelega läheksin, kui ma saaksin toodet muidu müüa kallimalt, aga siis Eesti emmed ei osta ju. Seega mu praegune tegevus ongi koguaeg allahindlusmodil tegutsemine.
Mulle väga meeldis Yummikommide omaniku FB postitus e-esmaspäeva paiku, kui tema käest küsiti samuti, et kas e-esmaspäeva soodustusi polegi. Ta vastas, et ta on aastaid toote hinda sama hoidnud, hoolimata sellest, et toote omahind on palju kõrgemaks läinud, transpordi hind on kõrgemaks läinud ja muud hinnad samuti kõrgemaks läinud. See ongi ju igapäevane allahindlus, et ta ei ole hinda juurde pannud. Ja nii ongi.
Ka mina proovin hoida hinna nii minimaalse kui vähegi võimalik. Seega head kliendid, ostke ikka meie asju, isegi kui me kõikide allahindluskampaaniatega ei jõua kaasas käia. Aegajalt me ju ikka teeme allahindlusi ka. Ka sellel kuul oleme juba teinud. Liituge meie uudiskirjaga, ja me anname teile teada, kui saab ka meie tooteid soodsamalt. Aga ettevõtte ellujäämise nimel, ostke ikka allahindluse vabal ajal ka. Eesti etttevõtted ei pea vastu, kui kliendid ootavaid vaid allahindlusi. Meie küll ei pea. Päriselt ka.
Tervitades,
ikka teie Evelyn
kahe lapse ema ja Helg tegevjuht